TOP 50 - szczególnie polecamy!

KLIKNIJ i zobacz już teraz!

O książce

Nowoczesna telewizja czyli bliskie spotkania z kulturą masową

Telewizja stała się integralnym elementem naszego życia. Współcześni poświęcają jej coraz więcej czasu i zastępują nią inne formy aktywności. Staje się ona często „towarzyszem życia”. Przeciętny Polak poświęca jej dziennie około 4 godzin, a w weekendy od 6 do 8. W krajach rozwiniętych te wskaźniki są jeszcze wyższe i przyjmują czasami patologiczne rozmiary. Co więcej, nawet w krajach o niskim statusie ekonomicznym telewizor staje się artykułem „pierwszej potrzeby”. Obecność telewizji narzuca się szczególnie w środowisku rodzinnym. Dzięki niej dzieci szybko wchodzą w zakres oddziaływania świata zewnętrznego. Kiedy tylko potrafią poradzić sobie z odbiornikiem telewizyjnym, otwiera się przed nimi ogrom doświadczeń, na które ani nie są przygotowane, ani nie są im potrzebne.

Intensywny rozwój telewizji przyniósł określone problemy w wychowaniu młodego pokolenia. Obok rodziny, Kościoła i szkoły, stała się ona „czwartym wychowawcą”. W wielu rodzinach telewizja odgrywa w tym zakresie decydującą rolę. Jest ona żywiołem niełatwym do podporządkowania czy choćby kontroli. Niemniej jednak coraz bardziej wydaje się być istotną częścią środowiska rozwoju dzieci i młodzieży.

Zawartość:

  • Telewizja w krajobrazie kultury masowej
    (Specyfika telewizji jako medium elektronicznego; Komunikowanie masowe; Przemiany w komunikacji a współczesna młodzież).
  • Główne gatunki współczesnej telewizji
    (Reality show; Talk-show; Telenowela; Film fabularny; Teleturnieje i audiotele; Wiadomości telewizyjne; Reklama; Programy dla dzieci i młodzieży).
  • Niepokojące tendencje w ofercie programowej
    (Niektóre problemy recepcji programów z gatunku reality show; Programy reality show w ocenie etycznej; Niektóre opinie psychologiczne dotyczące reality show; Dylematy wychowawcze; Przemoc i erotyka w programach telewizyjnych).
  • Strategie ochrony młodych widzów w Polsce
    (Telewizja wśród polskich dzieci i młodzieży; Regulacje prawne dotyczące ochrony młodych widzów; Inicjatywy społeczne służące ochronie młodych widzów; Problemy edukacji medialnej).
  • Społeczne szanse telewizji
    (Społeczna rola telewizji; Z doświadczeń europejskich i amerykańskich).

Seria: Meandry współczesności

Informacje techniczne

Oprawa: miękka
Wydawca: Maternus Media
Autor: Krzysztof Łuszczek
Rok wydania: 2004
Ilość stron: 142
Wymiar [mm]: 145x200
EAN: 9788389701206
ISBN: 8389701200
ID: 101268

Zobacz również

Nowoczesna telewizja czyli bliskie spotkania z kulturą masową
Książka niedostępna
Gwarancja satysfakcji
Mogą Cię również zainteresować książki...