Mogą Cię również zainteresować książki...
Celem pracy jest poznanie funkcjonowania psychicznego nastolatków, u których stwierdza się przewlekłe zmęczenie. Okres adolescencji jest sam w sobie czasem wielu przemian i zachwiania równowagi systemów wewnętrznych i zewnętrznych, w których funkcjonuje nastolatek. Występowanie zmęczenia przewlekłego wydaje się z jednej strony istotną konsekwencję tych trudności, z drugiej zaś - dodatkowym obciążeniem, jak każda choroba przewlekła czy zaburzenie zachowania. Podstawową tezę pracy wyraża twierdzenie, że zmęczenie przewlekłe u nastolatków jest konsekwencją nieskutecznego radzenia sobie z trudnościami i deficytów zasobów podmiotowych.
Zmęczenie przewlekłe to zmęczenie trwające powyżej 6 miesięcy, charakteryzujące się poczuciem wyczerpania aktywnością dzienną i potrzeba częstych odpoczynków, porannym zmęczeniem i złym samopoczuciem, brakiem sił i energii, obniżonym nastrojem, skłonnością do irytacji, napięciem nerwowym, trudnościami w kontroli emocji i pobudzenia, trudnościami w koncentracji, niepokojem i negatywną postawa wobec aktywności szkolnej, którym towarzyszą różne symptomy fizjologiczne. (ze Wstępu)
| Oprawa: | miękka |
| Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
| Autor: | Agnieszka Kulik |
| Rok wydania: | 2010 |
| Ilość stron: | 358 |
| Wymiar [mm]: | 167x240 |
| EAN: | 9788377020968 |
| ISBN: | 978-83-7702-096-8 |
| ID: | 230009 |