TOP 50 - szczególnie polecamy!

KLIKNIJ i zobacz już teraz!

O książce

Autonomia czy odłączenie? Rola osoby znaczącej w życiu młodzieży z trudnościami w nauce

W związku z wyodrębnieniem gimnazjów jako oddzielnego typu szkoły pojawia się konieczność uważnego diagnozowania potrzeb i trudności, zwłaszcza związanych z nauką szkolną, a także wytyczania kierunków wspierania rozwoju tej grupy uczniów. Autorka monografii dzięki wykorzystaniu bogatej literatury pedagogicznej i na podstawie własnych badań obala powszechne przekonanie rodziców i pedagogów, jakoby młodzież gimnazjalna potrzebowała jedynie swobody i niezależności. Udowadnia, że nie oczekuje ona oziębłego odłączenia od rodziców (ang. detachment), ale nadal odczuwa potrzebę silnego z nimi związku (ang. attachement) – zarówno kontroli rodzicielskiej, jak i emocjonalnego wsparcia z ich strony. Bliskie relacje z rodzicami są gwarantem nawiązywania znaczących relacji z rówieśnikami i osiągania sukcesu szkolnego.
Książką powinni zainteresować się przede wszystkim nauczyciele i rodzice gimnazjalistów, studenci kierunków nauczycielskich oraz badacze okresu adolescencji.
Prof. dr hab. Teresa Kukołowicz
Z zainteresowaniem przeczytałam książkę Autonomia czy odłączenie? Stała się ona dla mnie źródłem zarówno przemyśleń dotyczących moich uczniów, jak i refleksji nad tym, że niedługo sama będę matką gimnazjalistki... Polecam!
Jolanta Bonecka, nauczycielka gimnazjum

Informacje techniczne

Oprawa: miękka
Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL
Autor: Ewa Domagała-Zyśk
Ilość stron: 276
Wymiar [mm]: 176x250
EAN: 9788373062122
ISBN: 83-7306-212-2
ID: 25294

Zobacz również

Autonomia czy odłączenie? Rola osoby znaczącej w życiu młodzieży z trudnościami w nauce
32.88 zł
  • Wysyłamy w ciągu 24 h
  • Dostawa za jedyne 8.90 zł
    - sprawdź
Gwarancja satysfakcji
Mogą Cię również zainteresować książki...