Autonomia czy odłączenie? Rola osoby znaczącej w życiu młodzieży z trudnościami w nauce
W związku z wyodrębnieniem gimnazjów jako oddzielnego typu szkoły pojawia się konieczność uważnego diagnozowania potrzeb i trudności, zwłaszcza związanych z nauką szkolną, a także wytyczania kierunków wspierania rozwoju tej grupy uczniów. Autorka monografii dzięki wykorzystaniu bogatej literatury pedagogicznej i na podstawie własnych badań obala powszechne przekonanie rodziców i pedagogów, jakoby młodzież gimnazjalna potrzebowała jedynie swobody i niezależności. Udowadnia, że nie oczekuje ona oziębłego odłączenia od rodziców (ang. detachment), ale nadal odczuwa potrzebę silnego z nimi związku (ang. attachement) – zarówno kontroli rodzicielskiej, jak i emocjonalnego wsparcia z ich strony. Bliskie relacje z rodzicami są gwarantem nawiązywania znaczących relacji z rówieśnikami i osiągania sukcesu szkolnego.
Książką powinni zainteresować się przede wszystkim nauczyciele i rodzice gimnazjalistów, studenci kierunków nauczycielskich oraz badacze okresu adolescencji.
Prof. dr hab. Teresa Kukołowicz
Z zainteresowaniem przeczytałam książkę Autonomia czy odłączenie? Stała się ona dla mnie źródłem zarówno przemyśleń dotyczących moich uczniów, jak i refleksji nad tym, że niedługo sama będę matką gimnazjalistki... Polecam!
Jolanta Bonecka, nauczycielka gimnazjum
Informacje techniczne
Zobacz również
32.88 zł
- Wysyłamy w ciągu 24 h
- Dostawa za jedyne 8.90 zł
- sprawdź