TOP 50 - szczególnie polecamy!

KLIKNIJ i zobacz już teraz!

O książce

Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim. Tom 1. Dydaktyka zaangażowana - z doświadczeń Katedry Dydaktyki i Edukacji Szkolnej KUL

Najnowsza monografia Pani Profesor Krystyny Chałas, wyróżnia się znacznym potencjałem naukowo-poznawczym, wzbogacającym pedagogikę szkoły wyższej w obszarze dydaktyki akademickiej. Łączy zalety interesującej poznawczo i poprawnej metodologicznie publikacji naukowej, jak również nośnika o charakterze aplikacyjnym. Stanowi wartościowe teoretycznie, ubogacone w praktyczne doświadczenia studium monograficzne, które ukazuje bogate spektrum działań pracowników Katedry Dydaktyki i Edukacji Szkolnej KUL, służących idei kształcenia kandydatów na nauczycieli w duchu dydaktyki zaangażowanej.

Książka, której problematyka dotyczy szkoły wyższej, zwłaszcza dydaktyki akademickiej jest niezwykle potrzebna i pożądana na rynku wydawniczym z racji teoretycznych, poznawczych i utylitarnych. Praca znakomicie ukazuje zarówno od strony teoretycznej, jak również praktycznych rozwiązań Autorki opracowania w ramach nauczanych przedmiotów oraz działań formalnych i pozaformalnych tworzonych wespół z pracownikami Katedry, to, o co konsekwentnie upominamy się, my, dydaktycy ogólni - poszerzanie i wzbogacanie pola poznawczego współczesnej dydaktyki jako jednej z podstawowych, kanonicznych nauk pedagogicznych.

Opracowanie należy do tych, które mieszczą się w jakże ważnym i potrzebnym nurcie aktywności naukowej i pisarskiej, który można by określić mianem „ocalić od zapomnienia".

prof. nadzw. dr hab. Anna Karpińska

Prezentowana publikacja ukazuje specyfikę dydaktyki akademickiej w uniwersytecie katolickim w oparciu o doświadczenia Katedry Dydaktyki i Edukacji Szkolnej KUL. Podjęcie tej tematyki wypełnia pewną lukę w obszarze badań naukowych dotyczących charakterystyki dydaktyki akademickiej w uniwersytecie katolickim. (...)

Szczególną wartością omawianej publikacji jest fakt, że została ona wypracowana na gruncie 20-łetnich doświadczeń Katedry Dydaktyki i Edukacji Szkolnej w Instytucie Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Jana Pawła II w Lublinie. Ten dwudziestoletni okres pracy by ł poświęcony poszukiwaniu teoretycznych przesłanek i praktycznych rozwiązań sposobów kształcenia studentów pedagogiki ze specjalnością nauczycielską. Systematyczne opisanie tych doświadczeń nie jest jednak tylko kanwą do zaprezentowania niewątpliwych osiągnięć badawczych i edukacyjnych pracowników Katedry, ale motywem do ukazania teoretycznych refleksji skoncentrowanych wokół koncepcji „dydaktyki zaangażowanej".

Ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekański

Opinie naszych Klientów (0 opinii)Napisz swoją opinię

Ta książka nie została jeszcze przez nikogo oceniona

Informacje techniczne

Oprawa: twarda
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Autor: Krystyna Chałas
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 214
Wymiar [mm]: 167x240
EAN: 9788380616301
ISBN: 978-83-8061-630-1
ID: 433610

Zobacz również

Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim. Tom 1. Dydaktyka zaangażowana - z doświadczeń Katedry Dydaktyki i Edukacji Szkolnej KUL
43.00 zł
  • Wysyłamy w ciągu 24 h
  • Dostawa za jedyne 7.90 zł
    - sprawdź
Gwarancja satysfakcji
Mogą Cię również zainteresować książki...