Główne pytanie postawione przez redaktorów tomu :Dydaktyka literatury i języka polskiego. Stan badań i perspektywy badawcze" brzmi: „jaka dydaktyka polonistyczna ". Jest to kwestia ważna i znacząca, szczególnie w dobie szybko zachodzących zmian cywilizacyjnych i kulturowych, rozpoczynająca kolejny dyskurs polonistyczny. Przygotowany przez Sławomira Jacka Żurka i Annę Adamczuk-Stęplewską tom ma swoje szczególne znaczenie, tym bardziej, że w większości wypadków skupione są w książce głosy młodych i bardzo młodych (doktorantów) badaczy z kilku ośrodków uniwersyteckich. Prof. dr hab. Małgorzata Karwatowska Tom "Dydaktyka literatury i języka polskiego. Stan badań i perspektywy badawcze" pod redakcją Sławomira Jacka Żurka i Anny Adamczuk-Stęplewskiej to swoisty ewenement na mapie wydawniczej w zakresie edukacji polonistycznej traktowanej jako dyscyplina badawcza. Wszystkie wypowiedzi są tu niezwykle znaczące, dotyczą bowiem fundamentalnej kwestii, jaką jest metodologia. Łączy je ogromna dbałość o narzędzia metodologiczne często niezwykle skomplikowane, którymi ma posługiwać się współczesna polonistyczna teoria kształcenia.
Prof. dr hab. Roman Doktór
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | Towarzystwo Naukowe KUL |
Autor: | Sławomir J. Żurek, Anna Adamczuk-Stęplewska |
Rok wydania: | 2012 |
Ilość stron: | 265 |
Wymiar [mm]: | 170x240 |
EAN: | 9788373065864 |
ISBN: | 978-83-7306-586-4 |
ID: | 266436 |