TOP 50 - szczególnie polecamy!

KLIKNIJ i zobacz już teraz!

O książce

Język na sprzedaż czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka

Ocena:
(1 opinii)

"To jest książka o języku reklamy. Twórcy reklamy powinni ją przeczytać. Odbiorcy reklamy – mogą, dla korzyści i satysfakcji. Pierwsi powinni ją przeczytać przede wszystkim dlatego, że ci drudzy przeczytać ją mogą."

To, co w komunikacie reklamowym jest najciekawsze, a także to, co najskuteczniejsze, zależy w znacznej mierze od indywidualnej inwencji, talentu i natchnienia, a także od przypadku, który często pozwala tworzyć teksty znakomicie skuteczne. Odkrycie przepisu na skuteczną perswazję jest więc ciągle przed nami. Mam wielką nadzieję, że nieprędko taki przepis znajdziemy. Ale to nie znaczy, że nie można zajmować się tym, co pomaga i co przeszkadza w porozumiewaniu się, a także w skutecznej perswazji, która przecież jest rodzajem porozumiewania się.

Reklamowe chwyty i sposoby użycia języka tworzą zbiory praktycznie nieskończone: świadomy czytelnik może przytoczyć zapewne wiele ciekawszych przykładów niż tu podane - rzeczą tej książki jest wprowadzić tylko pewien porządek w pozornie bezładnym, migotliwym i nieokiełznanym świecie tekstów reklamowych, zwłaszcza zaś ich najbardziej "wrażliwych" części: sloganów, gdzie koncentrują się językowe chwyty perswazyjne. Wiele analizowanych autentycznych przykładów będzie w momencie lektury już zapomnianych. Ale przykłady są tylko po to, by zilustrować zjawisko. Równie ważne, jak prawdziwe, są te przykłady, w których fikcyjna lub symboliczna nazwa wskazywać ma na typowość językowej konstrukcji, a nawet takie, których reklamowe wykorzystanie jest być może dopiero przed nami...

ze wstępu

Opinie naszych Klientów (1 opinii)Napisz swoją opinię

pozytywna

Posługuję sie słowem, przepowiadam, więc kwestie dotyczące przekazu i słowa są dla mnie bardzo ważne. Profesor Bralczyk jest dla mnie autorytetem w kwestii mojego języka ojczystego. Jego wiedza, którą dzieli się również ta na falach eteru jest niezastąpiona.

autor opinii: Robert Sumiński

Informacje techniczne

Oprawa: twarda
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Autor: Jerzy Bralczyk
Rok wydania: 2004
Ilość stron: 147
Wymiar [mm]: 165x240
EAN: 9788389574480
ISBN: 83-89574-48-9
ID: 17546

Zobacz również

Język na sprzedaż czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka
Książka niedostępna
Gwarancja satysfakcji
Mogą Cię również zainteresować książki...