Książka przedstawia nowoczesne podejście do edukacji zdalnej, w której tradycyjne kursy zastępowane są przez metody społecznościowe angażujące umysł człowieka i wpływające na wszechstronny jego rozwój. Proponowane tu środowisko pracy grupowej zapewnia wzajemne wsparcie uczących się osób i długotrwałe efekty pracy umysłowej. Szczególne znaczenie posiada edukacyjna technologia kooperatywnego uczenia się wspieranego komputerem (CSCL - Computer Supported Collaborative Learning), która proponuje szereg inspirujących metod dydaktycznych, bazujących na koncepcjach psychologii konstruktywistycznej. Technologia CSCL odgrywa coraz większą rolę we współczesnym świecie, wpływając na zmiany w postrzeganiu zdalnego kształcenia i na postać nowoczesnych platform edukacyjnych. W strukturze platform rozwijają się innowacyjne narzędzia komunikacji grupowej i techniki tworzenia obiektów uczących, co pozwala na zaprojektowanie interesujących spotkań w grupach kooperatywnych. Rozwijają się także inne środowiska, np. sieci społecznosciowe lub różne metaświaty, stanowiące ciekawy obszar do wdrożenia CSCL. Zagadnienia zdalnej edukacji kooperatywnej zilustrowano tutaj przykładami z kształcenia przyrodniczego, w którym wykorzystano m.in.eksperymenty komputerowe nowej generacji.
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | Towarzystwo Naukowe KUL |
Autor: | Zbigniew Meger |
Rok wydania: | 2012 |
Ilość stron: | 207 |
Wymiar [mm]: | 170x240 |
EAN: | 9788373066052 |
ISBN: | 978-83-7306-605-2 |
ID: | 261786 |