TOP 50 - szczególnie polecamy!

KLIKNIJ i zobacz już teraz!

O książce

Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej. Seria: Prace Wydziału Nauk Społecznych 178

Dzieje związku religii z nauką sięgają początków filozofii. Już wówczas deklarowana była potrzeba oddzielania nauki od religii, choć w praktyce postulat ten nie zawsze był realizowany. Powstanie chrześcijaństwa i jego ekspansja na terenie kultury europejskiej, a następnie rozwój matematycznego przyrodoznawstwa zaostrzył dyskusje dotyczące możliwości (potrzeby) obecności religii (chrześcijaństwa) w nauce. Mimo że ich głównym polem pozostają nauki przyrodnicze, są one podejmowane również na terenie humanistyki. Pojawiają się także w pedagogice, gdzie dotykają przede wszystkim zagadnień światopoglądowej i ideologicznej autonomii tej dyscypliny wiedzy.
      Prezentowana publikacja dotyczy problemu obecności chrześcijaństwa w pedagogice. Nie analizuje go jednak w aspekcie teoretycznym, lecz metodologicznym. Wskazane w niej zostały elementarne problemy metodologiczne, jakie generuje uprawianie pedagogiki chrześcijańskiej, niejasności dotyczące jej: definiowania, typologizacji, języka, sposobów uzasadniania twierdzeń oraz struktury. Ambicją autora książki nie było ich rozwiązanie, lub wygenerowanie koncepcji pedagogiki chrześcijańskiej, lecz zestawienie uwag służących zrozumieniu metodologicznej specyfiki tej subdyscypliny pedagogicznej.

Informacje techniczne

Oprawa: miękka
Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL
Autor: Piotr Magier
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 230
Wymiar [mm]: 167x240
EAN: 9788373068353
ISBN: 978-83-7306-835-3
ID: 446490

Zobacz również

Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej. Seria: Prace Wydziału Nauk Społecznych 178
35.98 zł
  • Wysyłamy w ciągu 1-3 dni
  • Dostawa za jedyne 8.90 zł
    - sprawdź
Gwarancja satysfakcji
Mogą Cię również zainteresować książki...