TOP 50 - szczególnie polecamy!

KLIKNIJ i zobacz już teraz!

O książce

Od pomysłu do zysku. Jak zebrać owoce innowacji

Między pomysłem a innowacją istnieje duża różnica. Na imię jej zysk. Autorzy "Od pomysłu do zysku", Jim Andrew i Hal Sirkin, twierdzą, że firmy muszą bardziej koncentrować się na osiąganiu zysków z innowacji - finansowych oraz w formie innych korzyści przynoszących dochody - aby zapewnić sobie wzrost, utrzymać konkurencyjność oraz przede wszystkim podnieść zwroty ze swoich wydatków na innowacje.

Autorzy przedstawiają koncepcję "krzywej finansowej" - to metoda umiejętnego wykorzystania czynników mających wpływ na zysk, do których należą: wielkość inwestycji początkowych, szybkość wprowadzania nowości na rynek, czas osiągania optymalnej skali produkcji oraz wysokość kosztów początkowych. Krzywa finansowa zmusza kadrę zarządzającą do posługiwania się tym samym językiem i do otwartej debaty na temat nieuchronnych kompromisów.

"Od pomysłu do zysku" pokazuje także, kiedy warto wykorzystać innowacje do celów pozafinansowych - takich jak zdobywanie wiedzy, wzmocnienie marki firmy, zbudowanie silniejszego ekosystemu partnerów i współpracowników oraz rewitalizacja organizacji i jej pracowników.

Andrew i Sirkin pokazują, że firmy często nie potrafią zastosować różnych modeli biznesowych, by zmienić kształt krzywej finansowej i przerzucić ryzyko finansowe, techniczne i rynkowe na innych, lepiej przygotowanych do jego podjęcia. Autorzy szczegółowo omawiają zalety i wady trzech modeli - integracyjnego, koordynacyjnego i licencyjnego - i wyjaśniają, kiedy i w jaki sposób zastosować każdy z nich, by zmaksymalizować zysk z innowacji.

Książka porusza także takie aspekty innowacji, jak struktura organizacyjna i przywództwo. Podpierając się licznymi przykładami, autorzy opisują proces konsolidacji organizacji wokół idei osiągnięcia zysku z innowacji. Przedstawiają także siedem ważnych decyzji, jakie lider musi podjąć - a nie powierzyć innym - kiedy zarządza procesem innowacji w celu uzyskania najwyższego zwrotu z inwestycji.

Opinie naszych Klientów (0 opinii)Napisz swoją opinię

Ta książka nie została jeszcze przez nikogo oceniona

Informacje techniczne

Oprawa: miękka
Wydawca: MT Biznes
Autor: James P. Andrew, Harold L. Sirkin
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 238
Wymiar [mm]: 150x220
EAN: 9788362195664
ISBN: 9788362195664
ID: 185843

Zobacz również

Od pomysłu do zysku. Jak zebrać owoce innowacji
Książka niedostępna
Gwarancja satysfakcji
Mogą Cię również zainteresować książki...