Książka M. Smoleń-Wawrzusiszyn to znakomite studium teoretyczne i empiryczne. Autorka tworzy naukowy model współczesnych oddziaływań sfery językowo-kulturowej związanej z marketingiem na dzisiejszą rzeczywistość Polaków. [...] Niewątpliwym osiągnięciem merytorycznym pracy jest, po pierwsze, charakterystyka dyskursu marketingu, pojmowanego w rozprawie jako najbardziej działająca zarówno na współczesne społeczeństwa, jak i pojedyncze osoby ideologia, koncepcja postrzegania, interpretowania i opisywania rzeczywistości w kategoriach konsumpcyjnych, w paradygmatach przechodzenia człowieka producenta w obywatela konsumenta. Badaczka świetnie poradziła sobie z charakterystyką językową tej najbardziej ekspansywnej, pierwszej narracji współczesności. Po wtóre, Autorka w sposób merytorycznie nośny scharakteryzowała te obszary współczesnej polskiej rzeczywistości społecznej (kulturowej), w których zaznacza swoją obecność dyskurs marketingowy. Ten swoisty dyktat musimy rozpoznawać zarówno na bazie ideowej, jak i językowych konkretyzacji. Autorka czyni to bardzo dobrze, a jej książka do świetny raport o współczesnym konsumpcjonizmie, który staje się nowoczesną „religią".
Prof. dr hab. Kazimierz Ożóg (fragment recenzji wydawniczej)
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Autor: | Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn |
Rok wydania: | 2018 |
Ilość stron: | 258 |
Wymiar [mm]: | 167x240 |
EAN: | 9788380615472 |
ISBN: | 978-83-8061-547-2 |
ID: | 409164 |