Książka ta jest dość nietypowa, stanowi bowiem rodzaj rozbudowanego autokomentarza artysty do jednego cyklu obrazów, a nawet do jednej wystawy (BWA Lublin w czerwcu 2012). Staje się to pretekstem do ukazania horyzontu intelektualnego, w jakim funkcjonujuje obraz w dobie późnej nowoczesności. Analizując poszczególne aspekty swoich obrazów, jak i sposób ich eksponowania, autor stara się ukazać wagę i doniosłość fenomenów - takich jak powtórzenia, rama, etc. - które niemal niezauważalnie kształtują nasze widzenie, rozumienie i odczuwanie. Czyni to w dialogu, a czasami i w polemice z dyskutowanymi dzisiaj koncepcjami obrazu.
Według Sławomira Marca tematem sztuki powinno być wszystko , które stanowi swoiste wyzwanie dla naszej wyobraźni i rozumienia. Z jednej strony odwołuje się ono bowiem do niemożliwej i nierealnej całości, a z drugiej ujawnia fragmentaryczność każdej konkretyzacji. Wprowadza logikę paradoksalną, która nie tyle owocuje postmodernistyczną konstatacją samej różnorodności, ile wzywa do czujnegp precyzowania i orientowania owej wieloznaczności.
Ksiązka ta jest namysłem nad obrazem rozumianym jako manifestacja sztuki. Autor przedstawia koncepcję obrazu deliberatywnego, sytuującego się w osobliwym momencie powstawania form i znaczeń. Obrazu, który poprzez swoją złożoność i wielowymiarowość inicjuje określony horyzont refleksji i uwagi. Który wymusza precyzowanie i orientowanie pełnej wieloznaczności jest
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | Towarzystwo Naukowe KUL |
Autor: | Sławomir Marzec |
Rok wydania: | 2012 |
Ilość stron: | 94 |
Wymiar [mm]: | 145x240 |
EAN: | 9788373065574 |
ISBN: | 978-83-7306-557-4 |
ID: | 232990 |