Mogą Cię również zainteresować książki...
Rozprawa [...] z wielu względów ma doniosłe znaczenie dla historii wychowania i szkolnictwa polskiego. Pionierskość i ważność dokonywanych analiz i płynących z nich wniosków wynika przede wszystkim z terenu badań, a dokładniej specyfiki miasta, które stało się przedmiotem dociekań naukowych Autorki. Choć rozprawa ma, choćby z uwagi na podstawę źródłową i metodologię, charakter historyczny, to ze względu na problematykę i sam przedmiot badań, bliska jest pedagogice. Można ją sytuować w nurcie badań nad dziejami szkolnictwa i wychowania, historią społeczną i regionalną, a także historią systemów i ideologii politycznych. Stanowi ona nade wszystko ważny wkład do badań nad dziejami samego miasta Stalowa Wola. Będzie ważnym punktem wyjścia do opracowania całościowej monografii tego miasta.
Z recenzji prof. dra hab. Mariana Surdackiego Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Charakter i zakres poczynań ideologicznych i wychowawczych władz, a także ich efekty, były - jak można sądzić - zróżnicowane w poszczególnych środowiskach lokalnych, w zależności od miejscowych warunków. Nie są one jednak nadal bardziej dogłębnie rozpoznane, w tym także na gruncie szkolnym. Z uznaniem należy więc odnieść się do inicjatywy Autorki, która postanowiła zbadać je na przykładzie ówczesnych szkół podstawowych w Stalowej Woli. Praca poszerza w liczącym się stopniu naszą dotychczasową wiedzę o szkolnictwie podstawowym w specyficznym środowisku lokalnym mniejszego miasta o wiodącej roli w przemyśle polskim okresu PRL.
Z recenzji prof. dra hab. Mieczysława Adamczyka
Oprawa: | miękka |
Wydawca: | Towarzystwo Naukowe KUL |
Autor: | Monika Kapuścińska |
Rok wydania: | 2017 |
Ilość stron: | 360 |
Wymiar [mm]: | 170x240 |
EAN: | 9788373067912 |
ISBN: | 978-83-7306-791-2 |
ID: | 406893 |