TOP 50 - szczególnie polecamy!

KLIKNIJ i zobacz już teraz!

O książce

Nie głos, ale słowo... 8. Jak dzieci z uszkodzeniem słuchu radzą sobie z trudnościami językowymi?

Rozprawa dr Renaty Kołodziejczyk jest ważnym wydarzeniem w refleksji nad głuchotą i nad językowymi możliwościami człowieka pozbawionego słuchu. Dostrzegam szczególną przydatność opisywanych w rozprawie badań dla praktyki surdopedagogicznej i dla logopedii. [...] Autorka odkrywa i opisuje strategie, jakie rodzą się w procesie zdobywania języka etnicznego przez osoby niesłyszące, a następnie interpretuje je precyzyjnie z kompetencją logopedy i pedagoga. Recenzent winien te rozległe kompetencje i precyzję analizy podkreślić szczególnie. Mamy bowiem do czynienia z pracą, która została wyposażona w część metodologiczną, naświetlającą teoretyczne problemy głuchoty i procesu przyswajania języka w stanie głuchoty wyczerpująco i głęboko.

prof. dr hab. Stanisław Grabias

Dotychczasowe badania dotyczące rozwoju mowy u osób niesłyszących koncentrowały się przede wszystkim wokół barier ograniczających dostęp do języka oraz trudności w opanowaniu systemu językowego i posługiwaniu się nim na różnych poziomach. Autorka w rozprawie naukowej poszła krok naprzód, poszukując strategii radzenia sobie z trudnościami językowymi dzieci niesłyszących, starała się przenieść uwagę badaczy z samych błędów i ograniczeń, obserwowanych u dzieci z tą niepełnosprawnością, na ich twórczy wysiłek wkładany w przezwyciężanie tychże trudności, a działania podejmowane przez dzieci w celu przezwyciężania trudności nazywa strategiami.

dr hab. Ryszard Skrzyniarz, prof. KUL

 

Informacje techniczne

Oprawa: miękka
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Autor: Renata Kołodziejczyk
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 380
Wymiar [mm]: 170x240
EAN: 9788380619845
ISBN: 978-83-8061-984-5
ID: 519816

Zobacz również

Nie głos, ale słowo... 8. Jak dzieci z uszkodzeniem słuchu radzą sobie z trudnościami językowymi?
49.14 zł
  • Wysyłamy w ciągu 24 h
  • Dostawa za jedyne 8.90 zł
    - sprawdź
Gwarancja satysfakcji
Mogą Cię również zainteresować książki...
 - okładka książki

Jak dobrze wychować dziecko?

ks. Janusz Mastalski
 - okładka książki

Nie głos, ale słowo... 6. Stres rodzicielski a wsparcie społeczne. Podstawy programu pomocy psychopedagogicznej dla rodziców dzieci z uszkodzeniami słuchu

Aleksandra Borowicz
 - okładka książki

Nie głos, ale słowo... 5. Odpowiedzialność za edukację osób z uszkodzeniami słuchu

Kazimiera Krakowiak, Renata Kołodziejczyk (red.)
 - okładka książki

Moje pierwsze pięć lat. Wspomnienie dzieciństwa

Anne Geddes
 - okładka książki

Odmień nastolatka w pięć dni. Jak nauczyć pyskatego i humorzastego nastolatka szacunku i odpowiedzialności

Kevin Leman
 - okładka książki

Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli

 - okładka książki

Święte rodzicielstwo

Gary Thomas
 - okładka książki

Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny

Adele Faber, Elaine Mazlish
 - okładka książki

Jak kochać dzieci

o. Józef Augustyn SJ
 - okładka książki

Pedagogika szkolna, wczesnoszkolna i przedszkolna. Teoria i praktyka. Tom 1. Wokół aktualnych problemów wychowania i nauczania

Krystyna Chałas, Beata Komorowska (red.)
 - okładka książki

Dzielny urwis. Jak wychować syna?

Gregory L. Jantz, Michael Gurian
 - okładka książki

Nie głos, ale słowo... 3. Wychowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu - nowe wyzwania dla rodziców i specjalistów

Kazimiera Krakowiak, Amelia Dziurda-Multan (red.)
 - okładka książki

6 zaskakujących pragnień dzieci. Rodzice nie bójcie się wymagać

Mariola Wołochowicz
 - okładka książki

Kreowanie tożsamości szkoły. Tom 1. Konteksty teoretyczne, poglądy, wyniki badań

Krystyna Chałas (red.)
 - okładka książki

Prawda czy fałsz?

Josh McDowell, Bob Hostetler, Ralph Woodworth
 - okładka książki

Sposób na sen. Spokojne noce dla ciebie i twojego dziecka od niemowlęcia do pięciolatka

Rachel Waddilove
 - okładka książki

Odkryj skarb Ona 13+

Beata Mądra
 - okładka książki

Rodzina w nauczaniu kardynała Stefana Wyszyńskiego. Aspekt pedagogiczny

Magdalena Parzyszek